دبستان دخترانه قرآنی "علامه طباطبایی"

آموزش و پرورش ناحیه 2 رشت

دبستان دخترانه قرآنی "علامه طباطبایی"

آموزش و پرورش ناحیه 2 رشت

دبستان  دخترانه قرآنی "علامه طباطبایی"

دبستان دخترانه ی قرآنی علامه طباطبایی ره در سال 1391 با هدف تربیت اخلاقی و قرآنی دانش آموزان در رشت تاسیس گردیده است .
این آموزشگاه امیدوار است بتواند با نشر آموزه های دین و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در کودکان ، نسلی متعهد ، پرهیزگار و با ایمان برای جامعه ی اسلامی پرورش دهد .
+++++++++++++++++++++++++++++++
آدرس:رشت-خیابان انقلاب(حاجی آباد)- انتهای کوچه آزمایشگاه دکتر افراه- دبستان قرآنی "علامه طباطبایی (ره)"
تلفن:33233199

نویسندگان

۱۳ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • شرمنده شهدا

مراسم شهادت حضرت رقیه بعداز همایش حضرت رقیه (س) و پس از نماز جماعت مدرسه

سه شنبه 94/8/26


  • شرمنده شهدا
حضور دانش آموزان دبستان قرآنی علامه طباطبایی (ره) در همایش حضرت رقیه سلام اللله علیها
در مسجد قدس سه شنبه مورخ :94/8/26



  • شرمنده شهدا

کارگروه شماره 2 پرورشی در دبستان قرآنی علامه طباطبایی (ره) دوشنبه ساعت 13

مورخ : 94/8/25


  • شرمنده شهدا
کارگروه شماره یک مدیران در دبستان قرآنی علامه طباطبایی (ره) ساعت 10:30روز دوشنبه
مورخ: 94/8/25


  • شرمنده شهدا

همزمان با میلاد امام باقر علیه السلام و بزرگداشت علامه طباطبایی حکم مسئولیت 9 نفر از شورای دانش آموزی به آنها اعطاء شد تا کار خود را رسما آغاز کنند.


 


  • شرمنده شهدا

    


       

  • شرمنده شهدا

24آبان، سالروز درگذشت فرزانه ای فرهیخته و عارفی کامل است که عمر 79 ساله خود را، برای شکوفایی معارف دینی و گسترش آن در جامعه انسانی هدیه نموده و با گذر از دانه و دام دنیایی، سبکبال با توشه ای گران سنگ چون تفسیر المیزان، به سوی یار پرکشید. بزرگداشت بزرگ مردی چون علامه سید محمدحسین طباطبایی، ارج گزاری به تمامی عالمان و دانشمندان دینی است که با سخت کوشی های خود، دانش، معنویت و روحانیت را به انسان ها تقدیم می دارند. اُنس و آشنایی علامه طباطبایی با ژرفای معارف قرآنی، از او عالمی ربّانی ساخته بود که جلوه های رفتاری اش، همگی از تأثیرپذیری از قرآن حکایت داشت. همراهان علامه و شاگردان ایشان در باره استاد خود چنین می گویند: «سیره زندگی علامه طباطبایی با قرآن آمیخته بود؛ یعنی با قرآن زندگی می کرد، با قرآن می اندیشید، شاگرد خوب قرآن بود، با قرآن معارف الهی را در می یافت، با قرآن سخن می گفت، و با قرآن مطلب می نوشت ؛ یعنی تمام شئون زندگی این عالم ربانی را، وحی خدا رهبری می کرد».

                                                                        روح پاکش مهمان سفره رحمت الهی باد .

 

  • شرمنده شهدا

حضرت امام محمد باقر علیه السلام :
نام مبارک امام پنجم محمد بود . لقب آن حضرت باقر یا باقرالعلوم است ، بدین جهت که : دریای دانش را شکافت و اسرار علوم را آشکارا ساخت . القاب دیگری مانند شاکر و صابر و هادی نیز برای آن حضرت ذکر کرده اند که هریک باز گوینده صفتی از صفات آن امام بزرگوار بوده است . کنیه امام " ابوجعفر " بود . مادرش فاطمه دختر امام حسن مجتبی علیه السلام است . بنابراین نسبت آن حضرت از طرف مادر به سبط اکبر حضرت امام حسن علیه السلام و از سوی پدر به امام حسین علیه السلام می رسید . پدرش حضرت سیدالساجدین ، امام زین العابدین ، علی بن الحسین علیه السلام است . دو روایت در تولد حضرت باقر علیه السلام یکی، سوم ماه صفر  و یکی هم اول رجب سال 57هجری در مدینه اتفاق افتاد . در واقعه جانگداز کربلا همراه پدر و در کنار جدش حضرت سید الشهداء کودکی بود که به چهارمین بهار زندگیش نزدیک می شد . دوران امامت امام محمد باقر علیه السلام از سال 95هجری که سال درگذشت امام زین العابدین علیه السلام است آغاز شد و تا سال 114ه . یعنی مدت 19سال و چند ماه ادامه داشته است .

  • شرمنده شهدا

هفته بسیج دانش آموزی گرامی باد .

مراسم بزرگداشت 13 آبان و روز دانش آموز بهمراه برنامه های متنوع و اهداءجوایز به دانش آموزان عزیز :

 

 

 

  • شرمنده شهدا
انتخابات شورای دانش آموزی دبستان قرآنی علامه طباطبایی مورخ 94/8/5 برگزار شد :
 
 
 
  • شرمنده شهدا

با سلام و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت ابا عبد ا.. الحسین علیه السلام و یاران صدیقشان ، مدیریت وبلاگ دبستان علامه طباطبایی در تاریخ 94/8/11 از طرف مدیر قبلی وبلاگ سرکار خانم هدایت پناه به این حقیر واگذار شده،امیدوارم بتوانم ادامه دهنده فعالیت های این مربی پر تلاش باشم و بر خود لازم میدام از خانم هدایت پناه و دیگر مربیان قرآنی که قبلا در این مدرسه فعالیت داشته و هم اکنون در سنگر دیگری ادای تکیف میکنند تشکر نمایم و امیدوارم مثل همیشه موفق و موید باشند. التماس دعا



  • شرمنده شهدا

مراسم احلی من العسل در روز سه شنبه برابر با ششم محرم در نماز خانه مدرسه برگزارشد :



  • شرمنده شهدا